My photo
ASSALAMUALAIKUM n hi semua... welcome...call me shide...I like that name, I think I'm gonna keep it.I'm just a 20 year old Muslim boy from KELANTAN..ade orang x kenal negeri KELANTAN?? Impossible kot lau ade orang xkenal..hehehe..I write because I want to...I have too many flaws yet I am still learning. Enjoy our life to the fullest..:). On top of that, I also share any stories or experiences that might be beneficial to everyone...i hope and i hope dan i hope be beneficial to everyone yerr..hihi…:))) daN blog ini dicipta bukaN uNtuk meNcari popUlariti @ sensasi .hanye untuk berkongsi pengalaman.sekadar mengisi masa lapaNg jewk ag pom borink asyik on facebook..hihi..Nak Tau PaSal Aku, mesti la keNal la Ngn Aku! bAru tau..xkenal make x cinte...hEhe..sEmoge terHibur.. by the way nak tau banyak lagi sal aku leh la follow aku ahak3..

Kisah percintaan di facebook yang sungguh menyayat hati...



Ini adalah sebuah kisah percintaan di facebook yang sungguh menyentuh hati
Ada seorang remaja lelaki dan perempuan masing-masing berumur 20 tahun dan 18 tahun.
Mereka telah berkenalan di facebook dan menjadi teman yang sangat rapat
remaja lelaki itu tinggal di johor,
 manakala remaja perempuan itu pula tinggal di sabah
mereka sering bertukar-tukar pendapat dan meluahkan masalah masing-masing
mereka meluahkan perasaan masing-masing
kedua-dua mereka ini ada masalah dalam hidup (terkongkong oleh keluarga)
tapi mereka sentiasa  ada antara satu sama laen…

pada suatu hari..
mereka sedang berchatting di facebook…
si perempuan: saya ada sesuatu nak bagitau kepada awak
si lelaki: ya sayang, nak gitau ape???
si perempuan : saya sukakan awak dan saya cintakan awak sangat2…!!!
si lelaki : saya juga cintakan awak…love u too sayang
si perempuan : tidak…!!!cinta awak tidak setanding cinta saya kat awak…
si lelaki :…………(mendiamkan diri)
si lelaki itu terus offline….(…….. is offline )


si perempuan itu pula menangis kerana menyesal dengan kata-katanya
tapi si lelaki itu berusaha untuk menjaga hubungan cinta mereka
pada suatu malam yang indah
si lelaki itu menghubungi si perempuan itu melalui telefon

si perempuan : hello !!!

si lelaki : hello sayang..hey! saya ni…

si perempuan : awak…saya nak minta maaaa…….

lelaki : tak perlu mintak maaf…awak tak bersalah pun
saya betul-betul cintakan awak!

si perempuan :betulkah??? Tapi kita tak boleh berjumpa dan…
keluarga saya pasti tak benarkan saya pergi ke semenanjung…
saya tak punya duit yang banyak

lelaki : saya faham…saya pun sama…
keluarga saya juga pasti tak benarkan saya pergi ke sabah

si perempuan : mybe kita boleh tunggu beberapa tahun lagi..
selepas itu saya berjanji untuk sehidup semati dengan awak…

si lelaki : saya tak kisah walau beratus tahun pun..
saya tetap menunggu awak sebab saya sangat cintakan awak

si perempuan : saya pun cinnnn.....
tiba-tiba
…….. ( line telefon terputus )

Setelah hampir 6 tahun,
mereka masih mengekalkan hubungan mereka..
dan hubungan mereka semakin lama semakin bertambah sayang
hubungan mereka semakin erat

Pada suatu malam yang sunyi,
mereka chatting lagi di facebook
si perempuan : awak duit saya dah cukup untuk pergi ke johor untuk bersama dengan awak

si lelaki : betulkah??? Awak serius ke ni???

si perempuan : ya!!! Saya betul-betul serius
maka mereka pun merangcanglah untuk berjumpa dan…

si perempuan itu telah menetapkan tarikh penerbangan
si lelaki itu sangat gembira dan…

tidak sabar untuk berjumpa dengan kekasih hatinya


sehinggalah suatu hari yang dinanti-nanti
si lelaki menunggu si perempuan di lapangan terbang johor dengan hati yang gembira
bertahun-tahun lamanya mereka menunggu….
kini tiba masanya,
pertemuan cinta yang ditangih dan terhalang oleh keluarga

disaat cinta pandang pertama
di saat mereka bertentangan mata…
si lelaki terpaku dan menitiskan air mata…
dan si lelaki itu berkata
“ tak sangka…”
selama ini…
selama bertahun-tahun lamanya…
aku…aku…aku..aku…
“akuuuuuu…bercinta dengan PONDAN!!”


Si lelaki itu terus membunuh kekasih hatinya yang kononnya perempuan itu…
dan lelaki itu telah dipenjarakan serta bakal dihukum gantung kerana membunuh..


Begitulah pengakhiran kisah cinta yang menyayat hati ini..
hahahahahahaahahahaha…
jangan marah yea…
lain kali follow lagi…makasih…ahak3




shideoneway official

No comments:

Post a Comment